Listar Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación por título
Mostrando ítems 3565-3584 de 3811
-
Teaching english language at an elementary level to sisto ten years old children at Centro de orientacion Femenino de obrajes La Paz city
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas, 2010)The present Guided Work is oriented to teach English Language at an elementary level to six to ten years old boys and girls, these children live with their mothers, who are confined at the Centro de Orientación Feminino ... -
Teaching english language by means of audiovisual and realia resources to children and teenagers from 7 to 18 years old at Programa Jilañataqui, Fundacion La Paz
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas., 2013)The English language has lately become a tool almost all over the world; people need to communicate to express what they feel, what they think or maybe they use this language only to do business. Therefore, learning English ... -
Teaching english language through didactic games to secondary school students
(2014)El presente reporte, en primer lugar resume los aspectos más importantes del desarrollo de este trabajo dirigido llevado a cabo en el colegio Humberto Vásquez Machicado y en segundo lugar, hace referencia a los resultados ... -
TEACHING ENGLISH LANGUAGE VOCABULARY THROUGH COMMUNICATIVE GAMES TO 5 YEAR OLD CHILDREN OF THE CENTRO DE ORIENTACIÓN FEMENINO OF LA PAZ CITY
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas., 2008)The project is composed of three chapters. Chapter one provides a general introduction to the background, the context in which the project was applied and the social group we worked, the goal and objectives, and the ... -
Teaching english language vocabulary to children from 7 to 12 years old of the integral development center, from Villa Abaroa “e”, based on interactive games = Enseñanza de vocabulario del idioma a niños de 7 a 12 años, del Centro de Desarrollo Integral de Villa Abaroa “E”, en base a juegos interactivo
(2018)El propósito de este trabajo fue facilitar el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma Inglés, en un nivel básico, a niños de 7 a 12 años, que son parte del Centro de Desarrollo Integral, perteneciente a la iglesia ... -
Teaching english through contextualized material in order to increase vocabulary to children at “Mariscal de Ayacucho” private school from El Alto
(Universidad Mayor de San Andres. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas, 2015)The following guided work answers the importance of “TEACHING ENGLISH THROUGH CONTEXTUALIZED MATERIAL IN ORDER TO INCREASE VOCABULARY IN CHILDREN”. It aims at showing the way to implement and apply new vocabulary in children ... -
Teaching english through short stories at La Paz Foundation design and implementation of an english course program to teach english to children and teenagers
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas., 2010)The current global society increasingly requires from students to have integral education and training in all aspects of life. Technological, scientific, humanistic and linguistic knowledge among other basic requirements ... -
Teaching english vocabulary Throug comunicative games to children four years old of the “Centro de orientación femenida” of La Paz city
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas, 2011)The Project is composed of three chapters. Chapter one provides a general introduction to the background, the context in which the project was applied and the social group we worked, with the goal and objectives, and the ... -
Teaching english vocabulary through communicative games to children six years old of the Centro de Orientación Femenina city of La Paz
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas., 2011)Teaching a foreign language a children in the entire world has gone through different stages, which have been represented by exponents and methods that have contributed to the universal teaching of the English language. Being ... -
Teaching english vocabulary through interactive games to 5th and 6th level students at Santa Rosa la Florida “A” Public Primary School in La Paz city
(2024-03)La implementación de un curso de vocabulario en inglés con el uso de juegos interactivos de computadora dirigido a los estudiantes, de 5to y 6to de primaria, de la escuela pública “Santa Rosa La Florida A” de la ciudad de ... -
Teaching English vocabulary through the communicative approach at elementary level using little real objects in the Técnico Humanístico Mariscal José Ballivián “A” school
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas, 2014)The work is structured into the following chapters: Chapter one provides the diagnostic section that helped us to have the outline to put into practice the project application. It includes a general introduction to the ... -
Teaching english vocabulary to 4th and 5th. Grade of primary school children through interactive games at Centro Juvenil Cuerpo de Cristo in El Alto city
(2009)The following research work is a humble contribution to the teaching and learning process of English, particularly in the area of vocabulary by showing a fun and enjoyable way to do it by means of interactive games in ... -
Teaching english vocabulary to sixth grade of primary through total physical response method at Villa Alemania Fe y Alegria school of El Alto city
(Universidad Mayor de San Andrés. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Lingüística e Idiomas., 2015)The purpose of the present work is to develop and apply a curriculum design to teach English language where the Total Physical Response or TPR was chosen as a main method. This project was devoted to children from sixth ... -
El teatro de la historia: La alegoría como herramienta para la crítica social en Flagelo y Sin sentido de Jorge Icaza
(2020)La siguiente tesis es una investigación y una lectura sobre el uso de la alegoría como herramienta para la crítica social del Ecuador de los años treinta en las obras de teatro Sin sentido (1932) y Flagelo (1936) del ... -
El teatro del oprimido como herramienta pedagógica para el trabajo de la cultura ciudadana en jóvenes educadores urbanos Cebras
(2020)El presente trabajo de investigación, realiza una aproximación teórica sobre la práctica teatral propia del autor brasileño Augusto Boal, conocida como el Teatro del Oprimido (T.D.O), y ésta en relación a la intervención ... -
Techo de cristal, percepción de mujeres profesionales miembros de la Confederación Nacional de Profesionales de Bolivia
(2022-03)La presente investigación describirá los factores más significativos del Techo de Cristal, el cual es considerado como aquella barrera invisible que impide el crecimiento laboral a las mujeres; este obstáculo muchas veces ... -
Tecnologia de punta y gerencia social en las unidades de informacion especializadas : estudio de caso del centro de documentacion OPS - OMS
(Universidad Mayor de San Andres. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Carrera de Bibliotecología y Ciencias de la Información, 1999)En el primer capitulo se realiza la revision de conceptos teoricos. En el segundo se orienta el analisis de la utilizacion de las nuevas tecnologias de la informacion en la sociedad y en las unidades informativas en ... -
Tecnología de información en línea para la generación de servicios digitales en la biblioteca CIPCA
(2004)En este momento histórico la convergencia de tecnología de información en red, ha abierto nuevos horizontes y ventajas al mundo digital de paginas web que no pueden ser dejadas de lado por las bibliotecas. Se ha facilitado ... -
Las tecnologías de información y comunicación y su incidencia en la atención al cliente en agencias de viaje
(2019)Uno de los problemas que actualmente enfrentan las agencias de viajes es el relacionado al cliente, muy ligado al uso de las tecnologías de información y comunicación. El presente trabajo evalúa la incidencia de las ... -
Los telecentros comunitarios y su impacto en el proceso educativo de los estudiantes de secundaria : (Un estudio de caso en el Municipio de Caquiaviri)
(2019)La presente tesis de grado es una investigación que lleva por título “Los Telecentros Comunitarios y su impacto en el proceso educativo de los estudiantes de secundaria” (un estudio de caso en el municipio de Caquiaviri) ...